//设置文字颜色
// 0 - BLACK 黑
// 1 - BLUE 兰
// 2 - GREEN 绿
// 3 - CYAN 青
// 4 - RED 红
// 5 - MAGENTA 洋红
// 6 - BROWN 棕
// 7 - LIGHTGRAY 淡灰
// 8 - DARKGRAY 深灰
// 9 - LIGHTBLUE 淡兰
// 10 - LIGHTGREEN 淡绿
// 11 - LIGHTCYAN 淡青
// 12 - LIGHTRED 淡红
// 13 - LIGHTMAGENTA 淡洋红
// 14 - YELLOW 黄
// 15 - WHITE 白
void SetColor(int ForgC)
{
WORD wColor;
//We will need this handle to get the current background attribute
HANDLE hStdOut = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);
CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO csbi;
//We use csbi for the wAttributes word.
if(GetConsoleScreenBufferInfo(hStdOut, &csbi))
{
//Mask out all but the background attribute, and add in the forgournd color
wColor = (csbi.wAttributes & 0xF0) + (ForgC & 0x0F);
SetConsoleTextAttribute(hStdOut, wColor);
}
}
// 打点函数
void ponit(int x,int y,char color)
{
gotoxy(x,y);
SetColor(color);
printf(".");
}
//清屏函数
void clear_display()
{
system("cls");
}